links boven

vrijdag 6 januari 2017

Tunisch Haken - The Knitstitch Shawl

Tunisch Haken
The Knitstitch Shawl


Zo leuk weer een andere Tunische haaksteek uit te proberen!
Nu the Knitstitch oftewel de Breisteek
Net of je de sjaal gebreid hebt i.p.v. gehaakt!


Gehaakt met het prachtige garen Luccico 
nr. 39 turquoise van Adriafil
http://www.adriafil.com
een mooi garen met een  kleine glitter erin.
   
Je hebt 5 bollen nodig van 50 gram, incluis rand.
50 gram is 115 mtr
(72 % Acryl, 17 % Wol, 8 %  Alpaca, 3 % Polyester)
Normaal haak je dit garen met haaknaald 4.5 - 5 mm,
maar ik haakte deze sjaal met een
 Afghaanse Tunische Haaknaald  nr. 8 
met kabel van 120 cm
Deze wol is ook in Nederland verkrijgbaar, 
volg deze link voor de adressen....


Overigens weet je dat je bij Aliexpres  heel
goedkoop deze  Afghaanse Tunische haaknaalden 
met kabels kan kopen!
https://nl.aliexpress.com



De kabels zijn wel van plastic, maar  net zo goed ( 120 cm)
De haaknaalden zijn van Bamboe, 
haakt overigens ook prima...
De levertijd is 14 dagen, maar er zijn geen verzendkosten.
Je koopt 10 haaknaalden van 2 mm t/m/ 10 mm
 voor US $4.74
Dus een koopje!



De rand haak je als volgt: 1 vaste, 1 steek overslaan, 5 stokjes in dezelfde steek,
1 steek overslaan, 1 vaste etc.



Wil je deze steek ook eens proberen?
Kijk dan naar het Youtubefilmpje van Echtstudio,
daar wordt het heel duidelijk uitgelegd hoe je deze sjaal
 in 2 kleuren heel makkelijk haakt,
maar ik haakte deze sjaal dus in 1 kleur!


Veel plezier met haken!
Groetjes Lindevrouw

8 opmerkingen:

  1. Wat is hij prachtig geworden: en inderdaad het lijkt net of hij gebreid!
    Bedankt ook voor de tip voor de haaknaalden, zelf ook eens voor nog geen €3 10 haaknaalden met softgrip gekocht via Ali, binnen twee weken al op deur mat!

    Geniet van je prachtige sjaal!

    Groetjes Marijke
    zusjeknus.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Deze is ook gaaf, Joke! Mooie kleur heb je gekozen, staat je heel goed!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie sjaal! En tunische haaknaalden met kabel kende ik nog niet, weer wat geleerd! Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ben met je vorige begonnen, maar deze vind ik ook heel mooi. Weer wat op mijn to do lijst.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk he dat tunische haken!
    Je hebt een heerlijke royale sjaal gehaakt.
    Ik heb al veel positieve reacties gehoord over Aliexpress, maar hoe gaat dat met de betaling? Heb je dan een Credit kaart nodig of kan je ook via IDeal betalen?
    Groetjes, Monique

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Monique. Bedankt voor je leuke berichtje. Ja inderdaad vooraf betalen met ideal of visa

      Verwijderen
  6. Dank je voor je reactie Joke. Fijn dat het ook met IDeal kan. Ik heb namelijk geen VISA.

    BeantwoordenVerwijderen

Welkom op mijn blog! Altijd leuk als je een berichtje achterlaat! Groetjes Joke

Made by me